streda 20. augusta 2014

Lars Kepler - Uspávač



"V mrazivej štokholmskej noci kráča po železničnom moste mladý muž. Má legionársku chorobu a je silne podchladený. V nemocnici zistia, že Mikael je už sedem rokov vyhlásený za mŕtveho. Pred trinástimi rokmi sa údajne stal jednou z posledných obetí sériového vraha, ktorého zatkol svojský komisár Joona Linna. Jureka Waltera odsúdili a zatvorili na uzavreté oddelenie psychiatrického ústavu. Kde teda žil Mikael celých trinásť rokov?

Nečakané svedectvo a prekvapujúca Mikaelova výpoveď vyvolajú obnovenie uzatvoreného prípadu. Polícia sa dostáva do časovej tiesne, lebo v hre je záchrana ďalšieho ľudského života. Jediná možnosť, ako sa vo vyšetrovaní pohnúť ďalej, je kontakt s beštiálnym Jurekom Walterom. Treba preniknúť do jeho blízkosti a získať si jeho dôveru. V tej chvíli sa však začína hra mačky s myšou – ale kto sa vlastne s kým zahráva? Ožívajú aj nočné mory Joonu Linnu, lebo vrah trpko poznačil nielen osud desiatok ľudí, ale aj jeho.

Uspávač sa pokladá za doteraz najvydarenejšie dielo Larsa Keplera. Prekonal všetky očakávania a splnil najnáročnejšie kritériá kvalitného kriminálneho románu."/martinus.sk/


Fanúšikovia mrazivých severských trilerov pripravte sa! Kepler(ovci) nám opäť raz naservíroval(i) román z kategórie "neodložiteľný". Úvod vás príjemne navnadí, príbeh pohltí a koniec... ten vás úplne zabije.

Jednalo sa o moju druhú keplerovku s vyšetrovateľom Joonom Linnom
. Keby som mala porovnávať so Zmluvou podľa Paganiniho - dej je o niečo komplikovanejší a zamotanejší, no napriek tomu som sa nestrácala a knihu som zhltla behom pár hodín.

Keplerove knihy majú asi najkratšie kapitoly aké som kedy videla. Spočiatku mi to prišlo divné, ale potom som im prišla na chuť. Krátky rozsah jednotlivých kapitol spôsobuje, že knihu nebudete chcieť odložiť. Poznáte to staré známe - ešte si kúsoček prečítam a potom už pôjdem spať? Pre nás, čo si pred spaním potrpíme na dočítanú kapitolu je tento koncept ideálny. Samozrejme, že úspech a kvalita knihy nie je len zásluhou štruktúry románu. Keplerovci si totiž od prvých stránok začínajú s čitateľom pohrávať. Krátky náčrt jednotlivých charakterov a situácii na začiatku knihy a potom sa už spúšťa lavína napätia, prekvapivých zvratov a boja o holý život.

Aby som zase len nechválila - nepáčili sa mi dve veci: Záver - pripadal mi zbytočne zdĺhavý a rozťahaný. Pri posledných stránkach som sa ho doslova nevedela dočkať. Druhá vec - hlavný záporák pôsobil na mňa príliš hollywoodsky - bol príliš neohroziteľný, nezastreliteľný, skrátka...nesmrteľný.

Celkovo však Uspávača odporúčam ako jeden z ďalších skvelých kúskov severského krimi. Kto máte radi meganapínavé trilery, troška brutálnejších vrahov a drsné prostredie severu, určite neoľutujete :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára